Παρόλο που η μηχανή αναζήτησης Google δεν έχει μιλήσει ποτέ για το πόσο συχνά ενημερώνουν τους αλγόριθμους τους , είναι ευρέως υποτιθέμενο ότι κάνουν περισσότερες από 4 ή 5 ενημερώσεις το χρόνο και έχει μεγάλη σχέση σχέση του με την κατάταξη της σελίδας σας. Ωστόσο, λίγοι είναι τόσο σημαντικοί όσο εκείνοι που πραγματοποιήθηκαν τον Φεβρουάριο του 2011. Ονομάστηκε “Panda”, δεν υπήρχε τίποτα “ευχάριστο” για αυτήν την ενημέρωση, καθώς πλήττει χιλιάδες webmasters με αυστηρές ποινές για παραβίαση των οδηγιών περιεχομένου.
Για να πάρουμε την απάντηση, πρέπει να καταλάβουμε τι ακριβώς ήταν ο αλγόριθμος Panda. Με απλά λόγια, η Panda ήταν μια ενημέρωση μηχανής αναζήτησης Google που σχεδιάστηκε για να στοχεύει κακής ποιότητας περιεχόμενο σε ιστοσελίδες. Ήταν μια σημαντική αλλαγή που η Google θεώρησε απαραίτητο να αρχίσει να αντιμετωπίζει πολλούς παράγοντες που βρέθηκαν να επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης.
Τέτοιοι παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη της σελίδας σας περιλαμβάνουν:
- Ανεπαρκές και άσχετο περιεχόμενο – άρθρα που είναι πολύ σύντομα για να είναι χρήσιμα ή δεν έχουν καμία σχέση με τις λέξεις-κλειδιά στη σελίδα
- Πάρα πολλές λέξεις-κλειδιά στο περιεχόμενο ειδικά για τις μηχανές αναζήτησης
- Παραπλανητικό περιεχόμενο – οποιοδήποτε περιεχόμενο έχει σχεδιαστεί για να εξαπατήσει τους χρήστες να κάνουν κάτι – κάντε κλικ σε μια διαφήμιση, δώστε ευαίσθητες πληροφορίες, κάντε λήψη κακόβουλου λογισμικού και τα παρόμοια
- Ιστοσελίδες που παράγουν τεράστια ποσά περιεχομένου για να χειραγωγήσουν τις μηχανές αναζήτησης
- Ευρύ περιεχόμενο – ιστοσελίδες που καλύπτουν πάρα πολλά θέματα που δεν σχετίζονται μεταξύ τους
- Τεχνητό περιεχόμενο και περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας
- Περιεχόμενο με κακή γραμματική και ορθογραφικά σφάλματα που εμποδίζουν την κατανόηση
- Περιεχόμενο που δεν είναι βελτιστοποιημένο για SEO – δεν υπάρχουν ισχυροί τίτλοι, h1s, λέξεις-κλειδιά εστίασης, σύνδεσμοι σε αξιόπιστες πηγές κ.ο.κ.
Πολλοί πιστεύουν ότι η Panda ήταν η μοναδική πιο σημαντική ενημέρωση που έκανε η Google στον αλγόριθμό της μηχανής αναζήτησης και για έναν καλό λόγο. Κανείς δεν ήταν ασφαλής, ούτε καν μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα στο διαδίκτυο όπως το eBay και η Wikipedia. Το Panda ήταν ιδιαίτερα πρόβλημα για πολλούς ιστότοπους που στοχεύουν εκατοντάδες λέξεις-κλειδιά με ελάχιστες ή καθόλου χρήσιμες πληροφορίες που χρησιμοποιούν το ίδιο κομμάτι περιεχομένου.
Πώς να προστατευτείτε από τον αλγόριθμο Panda το 2018
Μια ανακουφιστική σκέψη που μπορούμε να πάρουμε από την απόφαση της Google να ενσωματώσει την Panda στον κύριο αλγόριθμο μηχανών αναζήτησης είναι ότι δεν θα πρέπει να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της τα επόμενα χρόνια. Εάν έχετε ιστοσελίδα επιχείρησης εδώ και αρκετό καιρό και δεν έχετε αντιμετωπίσει προβλήματα που σχετίζονται με το Panda, τότε είναι απίθανο να αντιμετωπίσετε τυχόν προβλήματα στο μέλλον.
Δείτε εδώ μερικές συμβουλές για τον αλγόριθμο Panda:
- Βεβαιωθείτε ότι δεν δημιουργείτε περιεχόμενο που ενδέχεται να παραβιάζει τις οδηγίες περιεχομένου της Google. Αυτό περιλαμβάνει λεπτό, διπλό και άσχετο περιεχόμενο καθώς και αυτόματα δημιουργημένο κείμενο.
- Γνωρίζετε ότι ενώ ο αλγόριθμος Panda μπορεί να μην είναι αρκετά ισχυρός για να ελέγξει την ποιότητα κάθε περιεχομένου που υπάρχει εκεί, η Google μπορεί να πάρει ένα σύνθημα από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας μέσω αυτού που αποκαλούν “σήματα χρηστών”. Εάν η Google διαπιστώσει ότι η ιστοσελίδα σας έχει υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης και ότι οι χρήστες δεν ξοδεύουν καθόλου χρόνο σε αυτόν προτού κάνετε κλικ μακριά, τότε αυτό τους δίνει έναν λόγο να πιστεύουμε ότι το περιεχόμενό σας δεν είναι χρήσιμο και μπορεί να σας τιμωρήσει γι ‘αυτό.
- Η Google μπορεί επίσης να πάρει συνθήματα από παράγοντες στην ιστοσελίδα σας, οι οποίοι είναι γνωστό ότι οδηγούν σε κακή εμπειρία χρήστη. Τέτοιοι παράγοντες περιλαμβάνουν την αργή ταχύτητα της ιστοσελίδας σας, την κακή πλοήγηση, τα σφάλματα 404, τις υπερβολικές διαφημίσεις / συνδέσμους, τη γέμιση λέξεων-κλειδιών, το κρυφό κείμενο / μανδύα και τα παρόμοια. Εδώ θα βοηθούσε αρκετά ένα γρήγορο hosting
- Ακεραιότητα – φυσικά, δεν υπάρχει τρόπος για τη μέτρηση της αξιοπιστίας της ιστοσελίδας σας από την Google, η μηχανή αναζήτησης μπορεί να πάρει και πάλι τα στοιχεία από μεμονωμένα στοιχεία που έχουν κοινά αξιόπιστα sites – κρυπτογράφηση HTTPS, πληροφορίες επικοινωνίας, πολιτική απορρήτου, ελάχιστες διαφημίσεις στην ιστοσελίδα σας, εισαγωγή δομημένων δεδομένων.
- Καλό domain name, σχετικό με το θέμα της ιστοσελίδας σας. Εδώ θα προτείναμε κατοχύρωση domain που θα περιέχει την κεντρική λέξη κλειδί της ιστοελίδας σας καθώς και το όνομα της επιχείρησης σας.